Houdt van schrijven, eten, wijn en mannen in pak.

maandag 30 juli 2012


‘Ik heb uitgebreid genoten van alles wat slecht is in de ogen van een sportleraar. En het was héérlijk.’

Zo, hallo, daar ben ik weer!
Genoten van 2 weken even niks, wel veel geschreven, maar niks online gezet.
Dat ‘even niks’ nam ik iets te letterlijk:
Sinds ik vakantie heb verwaarloos ik mijn sportschool abonnement. Ik kan jullie voor de gek houden en zeggen dat ik als een gek gesport heb, maar niets is minder waar.
Ik heb uitgebreid genoten van alles wat zo’n beetje slecht is in de ogen van een sportschoolleraar.
Pasta’s, chips, koek, frisdrank en het was héérlijk.

Daarbij komt nog dat je zeer gemotiveerd moet zijn wil je gaan sporten als de zon schijnt en je ook nog even buiten kunt gaan liggen.
Als ik geen vakantie heb ga ik op vaste dagen. Ik moet zeggen dat ik het dan niet eens zo heel erg vind. Na afloop duik ik het zwembad in en kletsen we nog even in de stoomcabine.
Maar ja, nu heb ik alle tijd. Sporten kan vandaag maar ook morgen.
En daar zit het probleem: geen motivatie en alle tijd.
‘De sportschool loopt echt niet weg als ik vandaag even oversla.’ denk ik dan.

Nu was het zover. Ik werp een blik op de thermometer: 26 graden.
Even overweeg ik af te bellen met een goede smoes. Welke gek gaat er fitnesse met deze temperaturen?
wrong. wrong. WRONG.

Een half uur later sta ik in een lege fitnesszaal. Uitgestorven.
Iedereen op vakantie. Waarschijnlijk op een zonnebedje ergens op een eiland in de Middellandse zee. ‘Ik lijk wel gek’ zeg ik tegen een vriendin die ik zover heb gekregen met me mee te gaan. Bloedheet is het er.

Eenmaal thuis stap ik onder de douche en valt mijn blik op de spiegel.
Heb ik zo hard mijn best gedaan hem weg te krijgen. En nu zit ‘ie er weer.
Een kwabje.

Ik sms mijn vriendin.
‘Morgen weer?’
Hij is er weer hoor, de motivatie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten