Houdt van schrijven, eten, wijn en mannen in pak.

zondag 1 juli 2012

Nachtmerrie's




of ik nu wel of niet een eng boek lees voor het slapen gaan.
de laatste tijd is leuk dromen er niet meer bij.

ik ben altijd al een dromer geweest.
meestal wist ik nog wat ik gedroomd had als ik wakker werd en schreef ik snel een paar steek woorden op.
later las ik het terug en stonden er dingen als 'hond-huis-gezin-gelukkig'

toch heb ik af en toe periode's waarin ik ontzettende nachtmerries heb.
ik word door een enge vent mee geslingerd in een auto, mijn huis brand af,
ik moet de cel in voor iets waar ik niks vanaf weet, ik word vermoord,
geslagen, mishandeld.
badend in het zweet word ik wakker, buiten adem en in paniek.
soms huilend, soms kwaad.
als ik eenmaal besef dat ik gewoon in mijn eigen bed lig kom ik weer tot rust.

geen idee hoe het komt.
ik weet alleen dat ik vroeger niet durfde te gaan slapen in zo'n periode,
bang om weer achterna gezeten te worden.

'dromen zijn bedrog' 
en gelukkig maar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten