Houdt van schrijven, eten, wijn en mannen in pak.

dinsdag 3 juli 2012

Workaholic






ik was al wakker en stond een cracker naar binnen te werken terwijl ik naar buiten keek.
iedereen sliep nog, het was nog donker buiten.
een krijsende baby verstoorde de rust.

de bruine labrador stond al voor de deur, klaar om uit gelaten te worden.
ik opende de deur en liet hem naar buiten.
eigenlijk deed ik dat altijd, tijd om hem uit te laten had ik niet.

ik reed naar mijn werk, zette het kind af bij mijn schoonmoeder en haalde het kind s'avonds weer op.
was af en toe thuis, draaide een wasje en ging dan weer naar mijn werk.
blijkbaar was ik goed in mijn werk, want 'mijn' zaak liep op rolletjes.

toen ik thuis kwam kon ik gelijk aanschuiven.
wie het eten had klaar gemaakt was me een raadsel.
daar zat ik dan. alleen in een uitgestorven huis.
om elf uur s'avonds aan de spaghetti.

wat wist ik nu eigenlijk van mijn eigen kind?
ik dumpte het maar bij andere, te druk met mijn werk.
dagen gingen voorbij en ik leek het niet eens te merken.

en toen gebeurde het.
man kon het niet meer aan.
ik wist dat dit er een keer van zou komen.
man nam kind mee.
ik alleen.
eenzaam en alleen in een ongezellig en te groot huis.
ergens vaag hoorde ik iets rinkelen,
het leek op een alarm maar ik kon het geluid niet plaatsen.


en toen werd ik wakker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten