Houdt van schrijven, eten, wijn en mannen in pak.

woensdag 19 september 2012


‘Die zuurstokroze Fiat 500, die komt er.’

Binnenkort is het zover, mijn eerste rijles. Ik heb al zo’n leuk boek gekregen met alle verkeersregels.
Verkeersregels zijn niet zo mijn ding. Ik heb 4 jaar geleden op het nippertje mijn fiets (ja, echt) diploma gehaald. Ik vergat te vaak mijn hand uit te steken wanneer ik van richting veranderde. Wie steekt er nu bij elke richtingsverandering zijn hand uit? Als de overheid dat had gewild dan zat er wel een richtingsaanwijzer op.
Daarbij komt dat ik vaak (te) lang moet nadenken over links en rechts. Ik schaam me er echt voor. Vaak maak ik ongemerkt een L van Links met wijsvinger en duim om er zeker van te zijn dat ik niet de verkeerde kant op ga.

Binnen 10 seconden ben ik al afgeleid en dwaalt mijn blik af naar die ene leuke postbode die aan de overkant zijn folders aan het doorkijken is. Op de fiets kan dat makkelijk. In een auto wordt dat wat lastiger. Voor je het weet rijdt je een deuk in je vaders auto.

Toch wil ik hem heel graag hebben. En dan gelijk zo’n zuurstokroze Fiat 500.
Mijn rij instructeur is geen zachtaardige man maar slaat kei hard met zijn vuist op de deur als ie merkt dat ik afgeleid raak.
Mijn broer is echt niet van plan bij mij in de auto te stappen, mijn moeder houdt haar hart vast en mijn oma piekert er niet over om met mij achter het stuur de weg op te gaan.
‘Jij kan amper fietsen.’
Hoe dan ook. Die Fiat 500 komt er. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten