Houdt van schrijven, eten, wijn en mannen in pak.

zaterdag 23 maart 2013

‘Wie weet wórdt het helemaal geen lente. Nooit.’

Het is Maart! Hoera! Pak die zonnebril uit de kast en gooi die winterjas naar zolder, en hup: gooi die snowboot's erachteraan!

Nee. Het is helemaal geen 'meteorologische lente'. KNMI hoe kóm je erbij?
Het is alles behalve lente. Die winterjas die ik in al mijn enthousiasme naar zolder had gedaan (what was I thinking?!) ben ik de volgende morgen met lood in mijn schoenen weer gaan halen. Te koud, te nat, te winters.

Leuk hoor. Die gezellige potten thee en repen chocola voor de openhaard. Maar het is nu genoeg, het is máárt. De maand waarin lammetjes geboren moeten worden (of is dat mei?) en je op pad gaat voor bikini's en zomerhoeden.

De pastelkleurige top's bij H&M en Zara smeken om meegenomen te worden maar ik laat ze liggen. Wie weet wordt het helemaal geen lente dit jaar. Slaan we de lente en de zomer gewoon over. Zit je, huilend met een doos raketten, midden juli op de bank in een pastel kleurige top.

Nou. Lekker dan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten